Nellsan

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

I miss my friend Milli<33

Av You know - 21 juni 2014 21:59

Den 15 Januari 2014 försvann jordens vackraste hund. En Borzoi  vid namn Milli. Hon försvann från Åhbodarna. Njurunda, Sundsvalls kommun, Medelpad. Hon bor egentligen i Färila hos Cila (Cecilia Wennberg Stener) Cila hade Milli hos oss för att det var för rörigt hemma hos hon. Hon driver en kennel. Men iaf. Milli hade bara bott hos oss i 3 månader. När hon försvann polisanmäldes det och många letade. Men  Milli har ännu inte kommit tillbaka. Allt jag vill säga är  att. I  MISS MY FRIEND! Hon är en fantastisk hund och vi alla som hade träffat hon älskade hon. Jag verkligen älskar hon. Och även fast det gått flera månader sedan hon försvann så skulle vi vilja ha hon tillbaka. Så om ni vet något skulle det vara snällare än snällast att berätta. VI SAKNAR MILLI!! Min mamma och Millis ägare har gett upp hoppet om att någonsin få träffa Milli igen och Millis ägare Cila verkligen älskade Milli mer än allt annat. Så om NI vet något berätta. MILLI  BETYDER ALLT FÖR OSS!!!!! Januari och Februari grät jag mig till sömns och händer fortfarande att jag kan gråta mig till sömns. I REALLY LOVE MILLI AND I WANT SHE BACK! SO PLEASE IF YOU KNOW SOMETHING ABOUT HER. COMMENT!!  Alla som hjälpte till att leta har förlorat hoppet om att få se Milli  igen och att Milli  och Cila ska återförenas men jag har inte förlorat hoppet än. Jag älskade verkligen Milli och jag vill ha hon tillbaka! Jag vill att vi ska få ett lyckligt slut på  den sagan. It´s time to come back now!

     

Och  ungefär såhär såg ett inlägg som Cila la ut för längesen ut:

HJÄLP OSS HITTA MILLI 
Milli 3 år, Borzoi, försvann 15 januari 2014 från Åhvägen 35, Njurunda, Sundsvalls kommun, MEDELPAD.
Milli hade inget halsband på sig när hon försvann från gården där hon bara har bott i 3 månader och hon känner inte området. Milli bor i Färila, Hälsingland. Milli är social mot främmande människor men kan vara lite avvaktande och hon är van vid att umgås 
med andra hundar. Milli är chipmärkt och försvinnandet är polisanmält.
Kontakta 073 064 24 54 eller 070 625 38 04 eller Polisen 114 14.
Ett litet hopp har tänts i kväll, "vi" har talat med en som "ser" och detta var dagens resultat så jag hoppas å tror att vi får tillbaka våran Milli 

Nu har vi "tre" olika saker att gå på ... iaf att ha i åtanke 

* Milli sågs vid NSK (NJURUNDA) på onsdag kväll det är bekräftat (22 Januari 2014)

* Ev finns det hundspår vid ett håli ett staket i närheten av Nolby "Bilskroten" samt spår vid vägrenen, + att ett par Engelsktalande kvinnor på "bygget" i Nolby hade hört att det krafsat på deras dörr i natt efter katten blivit rädd, dom blev själv rädda och vågade inte öppna för att titta efter vad det va.  (Dock vare bara en räv) 

* Är det jag inte hoppas på ..... MEN OM NÅGON AV ER KÄNNER IGEN PLATSEN i beskrivningen vill jag att ni kontaktar mej omg  (Nej ing OMG utan omgående)
________________________ Millie hur mår du? Ganska bra men jag vill hem. 
,Är du inte hemma? En tant kom och tog mej med sej känner jag inte tycker nog om iaf är, snäll får inte gå ut på dan, får inte vara lös åkte bil ganska länge.
Kan du visa mej något så att vi kanske kan hjälpa dej hem? 
Jag ser ett litet grönt hus utanför går en väg och bredvid vägen en å eller bredare älv. finns några hus 3-4 detta hus ligger sist alldeles efter huset går en liten väg upp i skogen svår att se leder fram till ett hus ganska rörigt på gården,
ser en stor ganska rostig skåpbil samt några mindre bilar nästan som skrotbilar får ordet utomlands - en känsla att hunden är stulen för att säljas utomlands (kn ju vara helt fel) 
får ordet söderut vet inte vad de står för kan betyda att hon vill gå söderut för att komma hem. 
Jag frågar om hon är rädd Nej ingen är dum bara bråkigt, får mat inte lika gott som hemma. 
Jag har bara skrivit det som kommer som tanke röster och bilder garanterar inget 
Ni får ta detta som ni vill Har iaf. gjort ett försök. 
Hoppas att hon kommer till rätta innan hon lämnar landet. 
Får också en konstig känsla av att ni träffat den person som har henne nu ingen nära vän bara någon ni stött på och växlat nåt ord med. Dock har Cila träffat många olika människor under  sitt liv. (Minst tusen olika under ett år) Det var vad en sierska sa till Cila. Men ring INTE nummret. Jag vill inte väcka  några förhoppningar hos Cila eller min mamma. Jag vill  bara se om ni känner till något om hon. Tack  för mig. Förresten jag litar på er. Och jag hoppas att ni är så  modiga att ni kan kommentera något om hon om ni vet något.


 XOXO

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av You know - 27 juni 2014 18:56


Kmr byta ut den här bloggen.  Många olika anledingar..   

Av You know - 23 juni 2014 22:05


Hej tänkte lägga in ett inlägg om hur man lätt haffar tjejer. Ja men självklart kan ni gå  in och kolla på haffaguezz men jag är en tjej och vet lite  mer om vad vi tjejer gillar ;) Och lite regler vi tjejer har. (Dock är vi alla olika och gillar oli...

???

Av You know - 22 juni 2014 17:53

http://www.tidningenjulia.se http://www.thethingswesay.com http://keyroz14.tumblr.com http://keyroz14.tumblr.com Såe... och fråga mig inte varför jag skrev det där :P     ...

Av You know - 22 juni 2014 17:12


Legend says when you can´t sleep at night, it´s because you´re awake in someone else´s  dream. True or not? Jag själv har svårt att sova på nätterna och somnar inte först mot 3-tiden på natten. Dock vacknar jag ofta mellan 6 och 10 på morgonen. Jag ä...

Av You know - 21 juni 2014 21:22


Hej har inte orkat av inga särskilda skäl att ladda över bildernna från min gamla till min nya dator. Jag gillar mycket mer att träna, skypa och spela gitarr. Betydligt mycke roligare än att överföra foton. :D Glad midsommar förresten.. bara en  da...

Presentation

Hej, här kan ni läsa om... vad jag gör. Jag är inte tråkig kan jag säga... men för i ------- läs bloggen om ni vill veta mer ;P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards